v 41...

eller 40 hela veckor och 5 dagar...
Ååå va drygt det är att vänta! Jag har inte tappat kontrollen ännu men förstår de som gör det. Det är konstigt hur man kan fastna så vid ett datum och verkligen tro att bebisen ska anlända då... Varför kunde inte barnmorskan sagt ett mycket senare datum...

Igår gjorde vi i alla fall vårt sista besök hos barnmorskan i Ronneby. Allt såg bra ut, hjärtljuden låg nu på 137, magen hade vuxit från 36 till 37 cm och huvudet var fixerat! Under eftermiddagen hade jag mycket sammandragningar och väldigt ont i ryggen! Hoppades så att det skulle vara början på förlossningen men icke! Så nu ska jag sluta hoppas... Om inte bebis har kommit nästa torsdag så ska jag ringa förlossningen och på lördagen får jag i så fall komma in på bedömning. Är det inte moget så måste jag åka in till förlossningen varje dag men är det moget så sätter de igång förlossningen!

I eftermiddag ska jag träffa Henrik i Karlskrona. Vi ska gå en sväng på lövmarknaden och äta en langos. Något att se fram emot..

Ha det bra!
Kramar

Kommentarer
Postat av: Anso

Ja usch, jag lidet mer dig. Jag gick 11 dagar över med Liam, de dagarna kändes längre än de första 9 månaderna... Det är ju alltid en liten tröst att den faktiskt inte kan stanna där inne för all evighet, det trodde jag nästan ett tag... ;)

Vips så är det dags...

Lycka till, jag håller alla tummar...

Kram kram

2010-06-26 @ 22:23:49
Postat av: Jenny

Usch ja, det börjar bli ganska segt! Denna veckan har som du säger, känts längre än de nio månaderna... Ja det känns som att datumet är passerat och tyvärr så blev det ingen bebis. Evigt gravid, det hade ju varit skojigt värre... Nä, vi hoppas att den väljer att titta ut snart!

Kram

2010-06-27 @ 14:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0