4 månader och 9 dagar

Lille Nils... han är redan 4 månader gammal! Tiden går fort!

Nu har vår lille sötnos börjat med lite smakportioner med gröt. Det har gått bra och han börjar till och med att gilla det. Jag är lite rädd att han ska tycka att det är mycket godare än det jag har att erbjuda i form av bröstmjölk... men än så länge äter han bara en smakportion om dagen. Vi försöker tajma det med när jag ska till stallet så behöver jag inte stressa med Loppan. På så sätt är det mycket smidigt och bekvämt att han äter gröt men samtidigt är det ju väldigt enkelt att åka iväg när man helammar... Undrar hur länge han tycker att det räcker med en smakportion om dagen. Det kan ju inte vara farligt att dra ut på det iaf. Man ska ju vänja magen sakta.

Senaste tiden har han sovit bra på nätterna! Det är ju fantastiskt skönt för en mamma... =D Det har till och med hänt att han har sovit från 22.30 till 07.40! Men vanligast är att han sover från 22.30 till 06.00... eller att han vaknar två gånger mellan 22.00 och 08.00. Det varierar.

Jag och Nils har börjat gå på öppna förskolan på måndagar. Där träffar vi mammor, pappor och barn. Vi fikar, pratar och sjunger. Det är ganska trevligt men det är svårt att tajma så att Nils är pigg och utvilad när vi är där... Det blir ofta lite ledsamt och svårt att komma till ro och sova där inne. Annars är han inte riktigt lika känslig mot höga ljud nu som innan.

Han är så go vår lille Nils! Han skojar och busar (gärna när han ska sova...) Han tittar på oss och om han får ögonkontakt så drar han igång och skrattar högt och hjärtligt! Det är så roligt! Gulle-Nils!!

Nu ska här matas och sen sticker mamman till stallet för skoning och vaccination av Lopp.

Ha det bra!!
Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0