Dop

Ja, då var han döpt lille Nils! Han heter Nils, Dan (efter min pappa) och Rickard (efter Henriks farfar). Det var mycket folk i kyrkan, det var dop, bibelutdelning, barnkör och konfirmander. Lite rörigt, men Nils och Isabella blev i alla fall döpta och det vart inga större missöden. Efter gudstjänsten tog vi lite bilder utanför kyrkan innan vi bytte om på Nils och åkte till Nättraby för lite kalas.

Nils var ur fas redan innan kyrkan och hade inte fått sin skönhetssömn som han så väl behöver... så eftermiddagen var minst sagt kaotisk. Han somnade korta stunder, vägrade äta och skrek mer än han någonsin gjort på en och samma dag... usch, stackars barn! Men alla gäster fick mat och fika och jag tror att det ändå blev ett trevligt kalas för de flesta... Jag och Nils medverkade dock inte under hela kalaset,  men det är väl så det kan bli med små bebisar.
Han fick jättemånga fina presenter som han tackar särskilt för!!
Under kvällen var det svårt för honom att komma till ro men när han väl hade somnat så sov han gott i många timmar innan det var dags för lite mat.

Idag har varit en lite lugnare dag för honom. Vi har varit och kollat mina öron och gått en sväng på Maxi men sen har vi bara slappat. Vädret är kanon idag men jag har ont i halsen och håller på att bli förkyld så det får bli ett lugnare tempo, det bara är så.. även om jag har aningens svårt för det.. =D Men när pappa Henrik kommer hem så ska vi gå en promenad tänkte vi.

Bilder från dopet kommer framöver!

Ha det gott go´vänner och alla som vi känner!
Kram Jenny och Nils

Kommentarer
Postat av: Mormor

Tack än en gång för i går. Pussa Nils från mig. Kram

2010-10-04 @ 17:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0