Inga bilder än...

..men snart hoppas jag.. Vi sitter sällan vid den stationära datorn nu för tiden och det är där vi samlar bilderna från kameran. Men ska fixa det!

I torsdags åkte jag och Nils upp till mamma/mormor. Nils hade sin första förkylning men fixade det ganska bra.. Vi stannade på Börjes i Tingsryd och handlade present till moster Lena. Vi svängde även in en sväng till Mc Donalds i Växjö eftersom mamman inte hade ätit mer än gröt och cornflakes på hela dagen.. När vi stannade bilen utanför mamma/mormors hus vaknade Nils och var sååå hungrig! Det blev akut-matning i soffan och sen var det lugnt igen =)
I fredags åkte jag och Nils till Helena och fikade. Nils passade på att prutta ordentligt i blöjan så vi fick byta blöja, body och byxor innan vi gick till stallet och mockade. Julia ringde och berättade att det hade gått bra för henne på första tentan! Hon läser till läkare, duktiga Julia! När vi var klara kollade vi på hästarna och sen gick vi en runda. Riktig terängkörning med barnvagnen =D Tur vi har en vagn med stora hjul!
Jag och Nils drog vidare på vår turne och hämtade upp mormor och Sven och körde ner till gammelmormor. Vi ringde och beställde pizza och sen fick Nils stanna hos mormor och gammelmormor m.fl medan jag och Lena hämtade Henrik vid stationen och pizzorna på pizzerian. Innan vi åkte hann det bli ett bajskalas igen så mormor och gammelmormor fick ta hand om det =)
Nils var glad att se mig och Henrik när vi kom tillbaka (vill vi tro iaf.. haha)! Gammelmormor visade diabilder från 80-talet på begäran av mig och syskon. Hon bjöd även på fika innan kvällen blev natt och vi begav oss hem till mormors hus.
På lördagen gick vi på promenad till Nils gammelgammelmoster Kristina. Hon hade jobbat natt så hon sov men vaknade av att vi knackade på... ooops.
Framåt kvällen åkte jag, Henrik och Nils till Carro och Kenneth. Vi fick jättegod kladdkaka och hade mycket trevligt!
Under söndagen fick vi besök av mina kusiner Mia, Cina och Sandra. Deras mamma Eva och Cinas son Jacob var också med. Nils fick jättefina kläder och en mysig kanin!
När gästerna hade åkt hem och vi hade fått jättegod sjömansgryta så åkte vi hemåt. Vi körde direkt till stallet och tog in Loppan och Thunder och mockade och fixade. Sen fick vi köra till Karlskrona och hämta Henriks bil.

Nu är Nils nästan helt frisk från förkylningen, skönt det! Vädret är kanon! Friskt och soligt! Idag har vi gjort stallet, plockat äpplen till Loppan, badat Nils och fixat lite hemma. Ikväll ska jag rida Loppi!

Ha det bra alla!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0