Helgen!

I lördags morse startade jag och Nils upp vid 05.20. Han käkade lite, vi bytte blöja, klädde på oss och sen begav vi oss till stallet. Jag fodrade och lille Nils satt snällt och tittade på i sin bilstol. Efter ett tag kom Ninni och hjälpte oss. Nils somnar alltid i stallet och gjorde så även denna morgon. När vi hade mockat och fixat till lilla Loppan körde vi till Listerbymacken och tankade och pumpade däcken. Sen bar det av mot Falkenberg och ponnychampionatet. Vi gjorde vårt första stopp vid Gotteboet nånstans utanför Hässleholm. Nils vaknade, åt och bajjade =) Vi gick in på macken och lånade skötbordet, smidigt. Nästa stopp gjordes i Halmstad på Hööks där Ninni skulle handla lite. Jag virade in Nils i en filt och tog med honom in i hästaffären. Han tyckte att det var sååå ljust och fint där inne och hade ett leende på läpparna nästan hela tiden (kanske också för att han slapp bilstolen för en stund..) Resten av resan fick Ninni underhålla Nils med sin röda, fina sminkväska med tofs på =)
Innan vi körde tilltävlingsplatsen hämtade vi Anna, vår vän från Tyskland! Vi körde hela Falkenberg runt innan vi fick veta att de hade lagt ner den gamla stationen inne i stan och byggt en ny, ute i ingenstans... På landet.. udda! Till slut hittade vi henne iallafall.
Gullabos Jinder var så blank och fin när vi kom fram till stallet där hon stod. Det finns nog ingen som putsar så väl som Therese (nu även med hjälp av Gerda!) Ninni och Jinder hamnade på en sjätte eller sjunde plats efter första finalen. Framåt eftermiddagen åkte jag och lämnade Anna vid stationen igen. Kul att träffa henne! På torsdag ska hon lämna Göteborg och åka hem till Tyskland igen.
Jag och Nils hittade till slut ut ur Falkenberg och körde mot Kärda. Där väntade moster Ida och hennes kille Christoffer med mat som de hade lagat. Duktiga! Moster Lena, Dennis och morbror Björn dök också upp och gjorde oss sällskap! Mycket trevligt! Efter maten serverades marängtårta, jättesmarrigt! Mormor Ulla och Sven är på Azorerna så Ida är ansvarig för hus och katter denna veckan och det verkade ju inte vara några problem. Hon höll ordning, städade och diskade.
Igår kom Lena och Dennis och mötte upp oss i Kärda sen bar det av till Ullared! Nils såg nöjd och glad ut trots 4-5 timmars bilresa dagen innan... Han sov nästan hela vägen. När vi kom fram skickade vi in sällskapet på Gekås och satte oss för att mata i bilen. Därefter bäddade jag ner lille Nils i sin vagn och gick in i vimlet av shoppingtörstiga människor i det stora varuhuset. Nils somnade ganska snart och vi kunde shoppa några timmar, betala och äta innan han vaknade och ville ha mat. Vi hittade ingen toalett med skötbord så mitt knä fick duga till att byta blöja i =D Riskabelt!
På vägen hem var Nils bitvis vaken och lite otålig, men det gick ändå väldigt bra. Jag bävade dock för den två timmar långa bilresan från Kärda och hem... stackars pojk.. Men det gick väldigt bra! Hemma väntade pappa Henrik som även han hade varit på äventyr i helgen. Nissan-träff såklart =D
Idag har jag och Nils spenderat 4 timmar i stallet och på promenad. Det är mulet och blåsigt men ändå friskt och skönt! Alldeles lagom varmt.
Nu har jag lagat mat, Nils satt i babysittern och lekte lite. När jag skulle ta upp honom kröp det en äcklig liten fästing på honom!! Huuu... Nu sover han gott i soffan. Snart ska vi möta Henrik i stallet för lite ridning.
Imorrn ska vi på återbesök med Loppan i Tingsryd... håll tummarna! På onsdag är det föräldraträff och 3-månaderssprutor för Nils... stackars liten. Ska försöka att vara den trygga mamma som han förmodligen kommer att behöva då.. Det är ju för hans eget bästa.
Ha det bra alla!
Många kramar från Jenny och Nils

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0