Alla hjärtans dag!

Idag är det Alla hjärtans dag och jag ska fira den med mina två hjärtan Henrik och Nils! Det händer mycket i lille Nils liv. En ny värld har öppnat sig och han tar sig nu fram på egen hand. Han kryper ännu inte men är på god väg! Just nu ålar han sig fram. När vi är på öppna förskolan och vi föräldrar sitter längst med väggarna får jag ibland gå över på andra sidan och hämta Nils =D Idag när vi var där så sjöng vi och höll i en "fallskärm". Nils är mäkta imponerad av det stora, färgglada tyget och blir överlycklig när han ser det! När Maria samlade in fallskärmen kastade sig Nils iväg för att åla till henne och det fina tyget. Gulle-Nils! Det är så roligt när man ser vilka framsteg han gör. Det bästa av allt är att det kommer nya saker hela tiden, så spännande!

För tillfället sover han inget vidare på nätterna... Han somnar oftast vid 21.30 och vaknar för morgonen runt 7. Däremellan äter han ungefär 3-5 gånger. Han vänder sig till mage och kommer inte tillbaka. Han ålar sig upp på mig och han blir jätteledsen om man lägger tillbaka honom. Jag antar att han vill vara nära oss. Det kanske är en del i utvecklingen för så gjorde han inte innan. När han har fått i sig lite "mamma-mat" så somnar han gott igen. I helgen har vi köpt en spjälsäng. Den får Nils sova i från 21.30 till första gången han vaknar. Det är lite läskigt att lämna honom i vår säng nu om han vaknar och ålar iväg.. Det har han gjort en gång och lyckats stänga av babyvakten utan att jag hörde något. Som tur var tittade jag till honom innan han hann ramla ner... Man kan inte riktigt lita på den där babyvakten.

Nu hoppas jag att han vaknar snart så vi hinner till stan innan Henrik kommer hem... Ska ju handla till Alla hjärtans-firandet tänkte jag. Hjärtegodis kanske =D Det är ju faktiskt på dagen två år sedan vi förlovade oss på skidor och bräda i Schweiz!! ...och än är man inte gift..! ;)
Nähä, lite städning nu innan vi ska dra till stora staden!
Ha en bra Alla hjärtans dag!



R.I.P Åsa Thelning som så olyckligt omkom i en bilolycka i fredags . En duktig dressyrdomare, tränare och ryttare här i Blekinge. Livet känns inte alltid så rättvist. Sänder en tanke till hennes man och barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0