Nils 7 månader! Hipp hipp hurra!

Hej hej alla!
Kul att det är några som orkar följa denna dåligt uppdaterade blogg... Jag har ofta ork och vilja att uppdatera men kommer aldrig på något att skriva.
Nils är idag 7 månader gammal! Det är helt galet hur fort det har gått..! 7 månader sedan jag kämpade som en gris för att den lille gossen skulle få se dagens ljus ;) Men det gick ju faktiskt förvånadsvärt bra! Ut kom han ju =D Nu ligger han här i soffan och sover sitt förmiddagspass. Hans dag ser för tillfället ut så att han vaknar allt mellan 06.00 till 08.30. Någon gång under förmiddagen sover han 1-1,5 timmar. Sen är han pigg och vaken i några timmar och brukar sova ett eller två pass under eftermiddagen. Ibland blir dagen i otakt och han somnar vid kl 20 och vaknar vid 21... sen är det high life till 23.30-tiden..  Men oftast somnar han vid 21.30-tiden och vaknar en eller två gånger under natten för att äta. Jag önskar att han snart vill sova hela natten... vet inte hur jag ska lyckas avsluta ammandet annars.. Vill inte sluta än men om några månader. Hur gör man då..?

Igår var vi på öppna förskolan efter en veckas uppehåll med maginfluensa... (bara jag & Henrik) Nils gillar att komma till öf och att titta på alla barn och leka med leksakerna. Nu uppskattar han det mer och vi går inte bara dit för min skull =) Han ligger på mage och ställer sig på raka armar för att se alla runt omkring. Tycker att han är på god väg att börja krypa, undrar hur länge det dröjer innan han tar sig fram på egen hand... det ska bli spännande! Jag tror att det kommer att bli svårt att få något gjort här hemma.. Det är svårt nu! Jag kan sätta honom i gåstolen medan jag diskar eller lagar mat men han kör runt i rasande fart så jag får springa efter honom och kolla vad han har för sig ;) Då blir det i allafall inget gjort. Men men, huvudsaken är att vi har tid tillsammans! Hushållssysslorna kan vänta! Vi har ofta väldigt roligt tillsammans. Nils är ju en skojig prick! Glad och busig.

På tal om hushållssysslor... så får jag passa på att diska nu medan han sover.
Ha det bra!
Kramar Jenny & Nils




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0